Autor: Jordi Puntí
Editorial, any: Empúries, 2006 (editat per primer cop el 2002)
Gènere: Narrativa 
Número de pàgines: 182

Animals tristos és un text a cavall de la novel·la i el llibre de relats. Els sis capítols que té, aparentment independents, es separen en dues parts, aquest cop sí, sense relació evident entre elles. Però dins de cada part, les múltiples històries estan íntimament lligades. L'argument de tot el llibre gira al voltant de les relacions de parella, de diferent consideració, profunditat, classe social, etc. Un garbuix d'embolics, de sentiments perduts, infidelitats, maduresa emocional, trobades inapropiades i desitjos inconfessables cap els que sembla derivar qualsevol relació d'un home i una dona. Una xarxa molt ben trenada que ens farà viure en una muntanya russa de sensacions i que és impossible no veure reflectida en les experiències de cadascú, en menor o major mesura.

Tècnicament, cal valorar que Puntí és impecable, m'agrada molt com escriu i descriu, com t'introdueix a la història. Penso que és un escriptor amb talent. Una altra cosa és que els temes que tracta en aquest llibre ens agradin més o menys, o que ens afecti més o menys quan el llegim. Tot i que són temes dels que en parlo molt, n'escric, i que estan en boca de tots, no m'acaba de fer el pes quan llegeixo llibres dedicat a això, ja que solen centrar-se en les males coses i no destaquen res bonic, com si no haguéssim de tenir esperança en les relacions de parella. Després em queixo també quan llegeixo coses massa ensucrades, ja ho sé, però mira, entre poc i massa.

Bona obra, una mica irregular perquè al meu parer no manté la mateixa intensitat ni el mateix interès al llarg de totes les històries, però es deixa llegir i no és massa llarg. Certes coses que explica (massa vegades) em costen una mica, és d'aquells llibres que em debato entre la qualitat que li endevino i la impressió que em causa a mi, i en aquest cas em quedo amb això darrer, però no vull desanimar a ningú que el vulgui llegir, perquè l'opinió d'avui és encara més personal que habitualment.

Puntuació: @@