Autor: Philip K. Dick
Editorial, any: Penguin Books, 2014 (original de 1962)
Gènere: Ciència Ficció
Número de pàgines: 249
Llegit en: Anglès

I si la història no fos com la coneixem? I si els aliats no haguessin guanyat la Segona Guerra Mundial? Això planteja aquest llibre de Philip K. Dick que recentment ha tingut la seva versió en forma de sèrie televisiva. Un món dividit entre els alemanys i els japonesos, que a més han aconseguit estendre's a altres planetes. Però l'acció es desenvolupa en uns Estats Units dividits entre nazis i nipons, i en el que els natius americans són ciutadans de segona, pur folklore. Naturalment, els jueus segueixen perseguits. En aquest escenari, i en la franja dels Estats Units que és terra de ningú, un escriptor desafia els poders establerts amb una novel·la que descriu la realitat com si els aliats haguessin guanyat la guerra. Quina pensada més estranya. Però això sol farà trontollar les bases del nou sistema.

Aquest llibre va caure a les meves mans per sorpresa i em va encuriosir. Me'l van deixar en anglès i inicialment em va semblar bé, però a la llarga vaig comprovar que va ser un error. Philip K. Dick és difícil fins i tot en una llengua pròpia, així que llegir-lo en anglès m'ha suposat un gran esforç i perdre'm bona part de l'argument. La premissa és interessant i atractiva, però no sabria dir si en aquest llibre està ben resolta. Hi ha salts d'escenari i de personatges força sovint, cosa que no contribueix a seguir el fil. M'ha semblat tot força embolicat i carregós de llegir, segurament perquè no tinc prou nivell d'anglès, però no m'ha semblat una trama fluïda i fàcil de llegir.

No he vist la sèrie que han fet a partir del llibre, que diuen que està força bé, però no m'han quedat gens de ganes de llegir-la. Segurament no li faig justícia, però deixant de banda l'idioma, que segur que li ha fet perdre molts punts, he d'assumir que aquest autor no està fet per mi, malgrat que és ja el tercer llibre que li llegeixo. Li poso mala nota perquè m'ha costat horrors acabar-lo, fins el punt de deixar-me d'interessar completament, però la premissa em segueix semblant interessant i m'agradaria parlar-ne amb algú que sí que n'hagi gaudit, no m'atreveixo a desrecomanar la seva lectura de manera categòrica. Una pena.

Impressió general: @