Tants anys fent ressenyes i parlant de llibres m'han fet adonar que les recomanacions, especialment en aquestes èpoques, són molt interessades i es fan més per orientar al lector (sobretot poc habituat) cap a uns llibres o altres, que no cap a la qualitat. Per això aquest blog no fa recomanacions, si no són personals. És a dir, puc recomanar-li un llibre a una persona en funció dels seus gustos o del que crec que li pot agradar, no en funció dels meus i del que m'agrada a mi. I recomanar en general no té sentit perquè cada lector és un món. Això ja us ho explicava l'any passat, i repetiré fórmula.

No recomano llibres, però sí que en compro, a cabassos. I aquí us presento la collita de Sant Jordi 2018, que em fa venir salivera només de mirar-la. M'agrada compartir amb vosaltres les meves adquisicions i m'agradarà si us ve de gust compartir les vostres. 


La noia de l'aniversari (Haruki Murakami): No pot haver-hi un volum de Murakami al mercat i que no vingui a casa. En aquest cas, un relat il·lustrat, que de fet ja he llegit i serà la propera ressenya. 

Els desposseïts (Ursula K. Le Guin): Raig Verd ha apostat molt fort per aquest llibre. Ciència Ficció del puny i lletra d'una dona mítica, que encara no he llegit mai i ara podré fer-ho en català. Tinc moltes ganes de llegir-lo. Ha estat el llibre que m'han regalat, petició expressa.

Anna Grimm, Memòria Mortal (Montse Sanjuan): Puc parlar de la companya Kweilan, però ja és tota una senyora escriptora d'èxit, i aquest és el tercer volum de la seva saga de la sergent Grimm. Aquest era obligatori.

Teoria general de l'oblit (José Eduardo Agualusa): un llibre ambientat durant la independència d'Angola, on una noia agafa por i s'enclaustra a casa... què pot sortir malament? Doncs és Periscopi, i amb això n'hi ha prou. Amb el pas dels mesos m'ha vingut de gust llegir-lo, no se'n parli més.

Els estranys (Raül Garrigasait): N'havia sentit parlar bé, però Òmnium l'ha considerat el millor llibre català de 2017, i aquesta ha estat l'empenta que li faltava per venir a casa.

Montecarlo (Peter Terrin): Una altra aposta de Raig Verd, d'un autor que ja he llegit, i vull confirmar les bones sensacions. Veurem si passa la prova de la segona lectura.

La rebel·lió dels animals (George Orwell): Un clàssic que ens faltava a casa i que encara no havíem llegit. Va ser la petició que em van fer, i no he dubtat a satisfer-la, és clar. També el llegiré jo més aviat que tard.

L'harem del Tibidabo (Andreu Martín): Heu vist qui és l'autor del llibre? Llavors ja no cal explicar-ne res més. Al mestre 'se le respeta'.

Aquest any n'han caigut 8 i tots en català. I ben repartidet entre editorials, moltes d'elles independents. Bé per mi! M'expliqueu les vostres adquisicions?