Avui el Llibres està d'aniversari, ja porto 4 anys donant la tabarra amb les meves ressenyes! Estic molt content de seguir amb aquest petit projecte que em té molt enganxat. Ja he fet més de 200 ressenyes, que es diu aviat! Moltíssimes gràcies a tots els que passeu per aquí i comenteu els llibres que llegeixo, tot un plaer!

Per celebrar-ho, us presento una llista que fa temps que em rondava pel cap fer, la dels autors dels quals he llegit més llibres a la meva vida. Com que ho he anat endarrerint, en Deric va tenir la mateixa idea i ens va ensenyar la seva llista fa un temps. Davant la impossibilitat de saber què llegia d'infant, em limitaré a la meva faceta com a lector 'adult', des que vaig començar a llegir llibres per adults. Si només tinguéssim en compte el temps de vida d'aquest blog seria molt fàcil, n'hi hauria prou amb consultar la llista d'escriptors de la barra lateral i veure quantes ressenyes acumulen, però si vaig una mica més enrere trobo unes quantes sorpreses.

I la primera sorpresa és que l'escriptor més llegit per mi passa desapercebut a la barra lateral, es tracta d'en Robin Cook, amb 20 títols, si no és que m'he descomptat, però en tot cas, si no són 20, en són més.



Tothom que em conegui pensaria que Murakami és el primer de la llista, però no, només és el segon amb 13 llibres, això sí, la majoria ressenyats en aquest blog.


Completant el podi, un desconegut pel gran públic, Neal Stephenson, del que he llegit tres trilogies i un llibre independent, i això sumen 10 volums. Massa friki per la majoria... tothom té un passat.



En quarta posició el primer autor català i amic de la casa, Salvador Macip, amb 8 títols, que amenaça amb escalar posicions aquest any. Tots els llibres que he llegit d'ell han estat ressenyats aquí.


De la cinquena a la setena posició tenim tres clàssics en un triple empat a 7 volums, Ken Follett, Noah Gordon i Tolkien. Follett seguirà pujant, Gordon ho dubto, i Tolkien seguirà sent rellegit.



I completant el top 10, en un altre triple empat a 6 llibres llegit, Matilde Asensi (primera escriptora del rànquing), Albert Sánchez Piñol i Carlos Ruiz Zafón. D'aquests, la que té més números de quedar-se enrere és l'Asensi. Malauradament, tinc un altre Ruiz Zafón pendent i l'hauré de llegir, i Sánchez Piñol és déu, que escrigui més!



Com que aquesta llista es modificarà amb el temps, obro una pàgina que podeu consultar aquí i a la barra lateral, i que aniré actualitzant a mesura que es vagi modificant l'ordre. Moltes gràcies altre cop, i per molts anys més de ressenyes!