Igual que vaig fer després de ressenyar el llibre número 100, m'agradaria fer una mica de resum estadístic de les lectures ara que ja són 200. El ritme de lectura en aquests prop de 4 anys del blog ha estat força alt, i una cosa va lligada a l'altra, em deleixo per fer ressenyes dels llibres que llegeixo.

Si parlem de 'què llegeixo', veurem que el gènere més ressenyat és la narrativa, una mena de poti-poti que inclou llibres sense un gènere més definit. Aquesta categoria puja fins a 72 dels 200 llibres (36%), per 30 d'intriga (15%), 25 de novel·la negra (12.5%), 13 de relats (6.5%) o 12 de fantasia (6%). La tria del gènere de vegades no és fàcil, però ho he fet en cada moment en funció del que em semblava el llibre.

Com ja he dit molts cops, l'augment del ritme lector i mantenir aquest blog han fet que ampliés molt el meu ventall d'escriptors. Des de les 100 ressenyes, el número d'escriptors llegits pràcticament s'ha doblat i ara ja puja fins a 126. Entre els repetidors, destaquen Murakami amb 10 ressenyes, Salvador Macip amb 8, Sánchez Piñol i George RR Martin amb 5, i Terry Pratchett, John Grisham, Agatha Christie i Henning Mankell amb 4. Aquest darrer, aviat pujarà un graó. De tots els escriptors ressenyats, 41 són dels Països Catalans, 4 són espanyols, i 81 de la resta del món. I si no m'he descomptat, 37 dels escriptors ja són difunts...

Sempre que puc llegeixo en català, encara que darrerament miro de llegir una mica en anglès també, que és molt recomanable. 144 (42%) dels llibres els he llegit en la meva llengua, 50 (25%) en la llengua del país veí i 6 (3%) en anglès. No diran que no compleixo la quota d'espanyol! Els originals en català pugen a 54 títols, un 27%. D'entre les traduccions, segueixen destacant les de l'anglès, el japonès i el suec.

Si ens fixem en les editorials, sembla que n'hi ha quatre o cinc, però la veritat és que he llegit llibres de 58 editorials diferents. D'entre elles, brilla amb llum pròpia labutxaca amb 51 títols, més d'un quart dels llibres són seus. Però és normal, barats i en català, condicions que sempre busco. La segueixen Debols!llo amb 16 (8%) llibres (barat i en espanyol, no és ben bé el mateix...), Empúries amb 16 (8%), Columna amb 8 (4%), Edicions 62 i Proa amb 7 (3.5%) i La Campana amb 6 (3%).

Quin mareig de números! Ja n'hi ha prou per ara. Aviat tornaran les ressenyes, mica en mica aquestes estadístiques aniran augmentant, però hi ha coses que no es valoren amb les matemàtiques, com el plaer que em causa la lectura. Aquest el podeu percebre en cada post d'aquest blog. Molt bones lectures per tots!